4 manieren om technologie in logistiek in uw voordeel te gebruiken

Door onder meer de grote hoeveelheid informatie, de noodzaak om transacties soepeler te laten verlopen en de eisen inzake kostenvermindering en productiviteitsverhoging, wordt technologie steeds belangrijker voor de processen van transport & logistiek. In dit verband worden verschillende oplossingen ontwikkeld om processen te automatiseren en te verbeteren. Bekijk hieronder enkele manieren om technologie in de logistiek te gebruiken om deze voordelen te bereiken!

1. Maak de integratie van processen

Een van de grote voordelen van het gebruik van technologie in transport & logistiek is de integratie tussen processen. Geïntegreerde systemen maken een vloeiende communicatie mogelijk, die vaak in real time verloopt. Hierdoor ontvangen sequentiële processen automatisch informatie, waardoor activiteiten sneller kunnen worden afgerond.

2. Verbetering van de relatie met de partners

Aangezien de technologie de integratie van interne processen en de betrokken bedrijven mogelijk maakt, wordt het mogelijk de relatie met leveranciers en vervoerders te verbeteren, bijvoorbeeld door een logistieke keten te ontwikkelen die synergetisch optreedt, ten gunste van gemeenschappelijke doelstellingen.

Dit komt niet alleen de kwaliteit en de klanttevredenheid ten goede, maar stelt de schakels van deze toelevering structuur ook in staat concurrerender te worden, vanaf het moment dat zij als groep beginnen op te treden, in plaats van als geïsoleerde bedrijven die zich van de concurrenten proberen te onderscheiden.

Bij voorbeeld, bij gebruik van dit soort software in een verkoop routine, zodra de bestelling in het systeem is ingevoerd, ontvangt de voorraad sector reeds de waarschuwing om de artikelen te scheiden, die op zijn beurt reeds de hoeveelheden in het systeem verlaagt en een waarschuwing afgeeft voor het genereren van documenten.

3. Zendingen in real time volgen

Deze toepassing van technologie in transport & logistiek stelt bedrijven in staat de status van transporten te volgen, waarbij gebeurtenissen praktisch in real time worden gesignaleerd, wat het besluitvormingsproces vergemakkelijkt voor managers, die assertieve oplossingen kunnen vinden, in minder tijd.

Bovendien kan het worden gebruikt om de relatie met klanten te verbeteren door de mogelijkheid te bieden hun lading in real time te volgen.

4. Mobiele technologie gebruiken

Het beheer van externe teams kan worden verbeterd door het gebruik van mobiele technologie, die overal en altijd toegang tot het systeem en de informatie mogelijk maakt. Het kan dus worden gebruikt door managers, werknemers die voortdurend op reis zijn en zelfs door chauffeurs, die de status van ritten kunnen rapporteren, voorvallen kunnen signaleren of elke situatie kunnen meedelen.

In tijden waarin wendbare communicatie een differentieel begrip wordt, speelt mobiele technologie een essentiële rol om ervoor te zorgen dat de informatiestroom altijd vloeiend verloopt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *